nineth.blogg.se

Från djupaste tankar till ytliga spekulationer.

Kaosmåndag!

Publicerad 2015-09-08 09:31:23 i

Igår siktade Molly på att få Theos tänder utslagna, antar jag..

Hon är ju lite kinkig mot Theo när han är på hennes saker, trots att det är svårt att förklara för en 3-åring (det går liksom ut genom andra örat lika fort) så försöker vi ju hela tiden att förklara att man ska dela med sig, det är roligt att leka tillsammans. Men även de tappraste försöken till att vara en pedagogisk förälder är ibland förgäves 😩 och igår hann jag inte till situationen i tid.
Theo stod och lekte vid Mollys leksakskök, allt var bra, Molly gick in o jag trodde de lekte tillsammans (ibland händer det!) Men helt plötsligt börjar Theo storgråta.. så jag rusar in o lyfter upp honom där han ligger på golvet, pussar-kramar-tröstar-vaggar etc. Och ser att Molly ser "ganska" skyldig ut, så jag frågar henne vad som hände, och hon förklarar att hon puttat honom, ser att det blöder ganska rejält ur munnen på Theo när han gråter, hjärtat brister på känsliga mamman, och när jag förslker se honom i munnen kan jag inte se några skador på varken tunga eller läppar, alltså har han inte bitit sig.

Så jag ringer 1177, som skickar mig till tandläkaren, och vi får komma in på besök. 
Theos första tandläkarbesök.

Det visar sig att han skadat läppbandet och fått en reva i tandköttet, inget värre än så turligt nog! 

Men hur förklarar man så att en 3-åring förstår att man inte får puttas eller slåss? Hon gör det aldrig mot någon annan, bara mot lillebror.. 😩
Försöker att ge båda lika mycket uppmärksamhet för att ingen ska känna sig förbisedd på något vis.. jag förstår inte vart jag brister 😩

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela