nineth.blogg.se

Från djupaste tankar till ytliga spekulationer.

5 September 2015

Publicerad 2015-09-05 23:45:36 i

Min dag, mina tankar..

Idag fyller jag 25 år. Min sista födelsedag.
Nösta år fyller jag 24. Därefter 23. O så fortsätter det så, för jag vill inte bli äldre än såhär 😕 sa det till mamma idag med och hon trodde jag skulle dö det kommande året, så hon utbrast "Nej, så får du aabsolut inte säga!!"
Men, alltså.. inte på det sättet!
Strunt samma.

Jag har haft hemma mamma, pappa, syster, bröder och svägerska. Jag har fått alldeles för mycket fina presenter! Även av mina underbara kollegor på jobbet ♡ (en blomma & en trisslott) fick 2st på 150:-, 2st på 60:-, 2st på en mille o så singlar av andra tal.. och en STJÄRNA (!) i extrarutan, vilket hade betytt att om jag fått 3 lika i rutan uppe hade jag just nu vart miljonär. Lovar att de flinade när de skapade den där lotten😠.. aja, bäst var ändå värmen som spred sig i min kropp när jag insåg att de lagt ner tid & pengar för att hinna ge mig en "sistaminuten" present, då de, bara 2 timmar innan jag slutade jobba för dagen, fick reda på att jag fyller år.
Åh, jag vill inte sluta jobba där ♡ Jag kommer sakna alla boende & kollegor så mycket 😩

Har funderat mycket på vänskap idag.. 
Äkta vänner är de som finns och står upp för en när man mår skit och nått botten, men de jag tänkt och irriterat mig över idag är de som gulligullar och "älskar mig hit o älskar mig dit" så länge allt är frid o fröjd. Sen går något snett och de blir helt frånvända, då intar de någon annans plattform och man är världens idiot i deras ögon. Sen när allt är frid o fröjdens så börjar gulligullandet igen. Och de inser inte att de brast där någonstans .. kalla mig inte för vän, skicka inga hjärtan till mig, försök inte krama eller låtsas som att du bryr dig om mig om du inte visat mig att du finns där för mig när jag behöver dig, har en "vän" vänt mig ryggen när jag mår skit, då behöver du heller inte vända dig om igen, då vill jag inte ha dig vid min sida. För "bryr dig om mig" - det gör du inte, och det har du bevisat. I mina ögon är du bara patetisk och jag mår illa av allt fjäsk. 
Såna finns det nog i de flestas liv. Lär dig sålla och håll dem borta! Omge dig med människor som får dig att må bra. Japp, det är precis så jag gör. Jag älskar mina vänner, de är fantastiska. 

Jag har valt dem, de har visat mig vad äkta vänner är och jag kommer klistra mig fast som en igel på dem! Mina vänner, dem är bara bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela